Google Ads Partner

20 jun 2021 – Læsetid: 3 min. – Antal ord: 558

Så har jeg fået status som Google Partner. Google Partner programmet har været lagt stille i over et år nu på baggrund af corona og således kunne nye partnerskaber ikke tildeles.

Hvad kræves for at blive Google Partner?

For det første skal man forbruge mindst USD 10.000 over 90 dage på tværs af alle Google konti man er tilknyttet. Det er i sammenhæng med Google Ads et meget, meget lille beløb og det forbrug jeg er tilknyttet er således mange gange større. Det faktiske forbrug på mine kunder er faktisk omkring 50 gange større i skrivende stund!

For anden skal man have en samlet kontoscore for mindst 70%. Google stiller nogle forslag til rådighed omkring hvordan man hæver sin kontoscore og nogle af de forslag er relevante mens andre absolut ikke er. Det er ikke den store øvelse at opnå 70%. Man kan endda afvise forslagene og opnå en kontoscore over 70% alligevel!

For det tredje skal man årlig bestå en række multiplechoice tests hvor man skal demonstrere sig kendskab til Google Ads formatet. Lige nu er det 5 tests inden for Google søgeannoncer, Google display annoncer, annoncering på Youtube og Google Shopping. Som noget nyt skal man også bestå en test vedr. annoncering af Apps.

 

Er man på sikker grund ved at vælge en Google Ads Partner og er det derfor man skal vælge mig?

Nej. Vælg mig forbi jeg har arbejdet med Google Ads i over 15 år og har haft berøring med Google Ads i mange brancher. Kriterierne for at blive Google Partner er ret ligegyldige. Nogle enkelte bureauer får “Premier Partner” status og det er i skrivende stund 3% der får den status. Det tildeles på baggrund af en række kriterier hvor man må formode at samlet annonceforbrug tungt. Der er enkelte af disse derude der kalder sig “blandt de bedste Google Ads bureauer” og det er således ikke nødvendigvis sandt. De er gode til at få mange kunder. 

Det et Google partnerstatus bringer er at jeg kan tilbyde pt. DKK 3.000 til nye annoncører af Google Ads. Kravene er pt. at man som nævnt skal være ny annoncør og så skal man bruge DKK 3.00o inden for 6 uger hvorefter man får foræret 3.000 til yderligere annoncering.

Kim Falkner

Digital marketing freelancer

Jeg tilbyder hjælp til virksomheder og digitale bureauer med ondt i digital performance eller mangel på skarpe resurser. Mit kompetencesæt er særligt omkring Googles platform og jeg fungerer særligt som Google Ads freelancer samt arbejder med SEO men rådgiver bredt inden for digital marketing. Jeg har særdeles konkurrencedygtige priser og ingen bindinger på samarbejde. Som digital freelancer kan jeg tilbringe tid hos jer hvis i befinder jer i København.

Tag kontakt til mig her.