SEO og Google Ads til Dandomain Webshop – Dandomain Partner

📅 Oprettet:13 jun 2024 | 🔄 Opdateret: 14. august 2025 | ⏱️ Læsetid: 6 min. | 📝Antal ord: 1146

Jeg har opnået status som Partner hos Dandomain Webshop og tilbyder mine ydelser inden for Google Ads og SEO men også generel rådgivning om hvordan Dandomain Webshop platformen bedst udnyttes. Først lidt omkring mine holdninger til Dandomain Webshop og dernæst hvorfor det i al beskeden kan være en god ide at kigge i min retning.

dandomain webshop seo google ads

Hvorfor vælge Dandomain Webshop?

Først lidt omkring hvorfor Dandomain kan være en god løsning for mange potentielle webshopejere og min egen holdning til platformen. “Out of the box” fungerer rigtigt meget funktionalitet umiddelbart i Dandomain Webshop. Nogle af de opgaver der ligger i drift af en webshop som ofte overrasker ikke-kyndige webshopejere er eksempelvis integration til betalingsmuligheder, integration til fragtløsninger og generel lagerstyring fungerer rigtigt godt. Man kan kaomme hurtigt i gang med en Dandomain Webshop. Udover det får man medfølgende dansksproget support via chat, e-mail og telefon. Jeg har kun godt at sige om de fine supportere hos Dandomain. Man får hurtigt svar og får løst udfordringerne ret hurtigt. Support får man under alle omstændigheder brug for hvis man er webshopejer!

Der er et par andre webshopsystemer som også har deres fans. WooCommerce er helt sikkert en billig webshopløsning og forholdsvis let at komme i gang med omend ikke så hurtigt som Dandomain Webshop. Min oplevelse er imidlertid at WooCommerce er en løsning man potentielt vokser ud af. Ved rigtigt mange produkter, integrationer og  specialfunktionaliteter via de altid nødvendige nødvendige eksterne WordPress plugins bliver det lynhurtigt tungt at arbejde med for de personer der skal oprette varer, håndtere ordrer og opdatere webshoppen. Man er generelt meget på egen hånd i WooCommerce og skal have teknisk assistance på sidelinjen.

Shopify har også deres fans. Shopify som forretningsmodel minder en hel del om Dandomain Webshop. Begge er såkaldte hostede webshops hvor man “lejer sig ind” mens WooCommerce er et open source hvor man selv ejer indholdet. Det som jeg altid orienterer mine kunder om som efterlyser en webshop er at Shopifys prissætningsstruktur er mere uigennemskuelig og omkostningerne er væsentligt højere per transaktion i Shopify.

Hvorfor vælge en Dandomain Webshop Partner til SEO og Google Ads?

Hver platform har sin måde at gøre tingene på når det gælder SEO og Google Ads. For det sidstes vedkommende stilles der det for Google Shopping meget vigtige Shopping feed til rådighed som er vigtigt at forholde sig til. Det er klart en fordel at man kender strukturen i et feed. Omkring SEO har hver sin platform sin struktur, sine udfordringer og sine mulige løsninger. Hvor linkbuilding er nogenlunde den samme øvelse uanset platform kan man slet ikke sige det samme om teknisk analyse og optimering af content, navigation og de mange bagvedliggende parametre der har betydning for SEO. Noget andet er udfordringer med håndtering af cookies, consent og tracking hvor hver platform har sine egne muligheder og begrænsninger. Læs eks. mit skriv her om etablering af Google Ads udvidede konverteringssporing i Dandomain Webshop.

Som noget andet har jeg gennem flere år opbygget et godt netværk af andre eksperter i DanDomain Webshop og de såkaldte designpartnere som kan levere templates til platformen og løse udviklingsopgaver. Kort sagt er del en lang række fordele ved at vælge en erfaren Dandomain Webshop Partner eller i hvert fald een som er bekendt med platformen til SEO og Google Ads frem for een der først skal sætte sig ind i platformen og forstå mulighederne men også begrænsningerne.

Hvad kan jeg tilbyde?

Jeg tager altid gerne et uforpligtende kig på en Dandomain Webshop og giver mit besyv med. Det indebærer at jeg eksempelvis kigger på trafikkilder i Google Analytics, vurderer en eventuel opsætning af Google Ads og kigger på webshoppen med SEO briller. Ofte handler digital markedsføring om at vurdere om der skal hentes mere trafik eller der skal etableres initiativer til at øge konverteringsgraden på en webshop. Det ene udelukker naturligvis  ikke det andet men under alle omstændigheder prioriterer jeg altid lavthængende frugter og går efter at hente værdi der.

Typiske problemstillinger jeg vil kigge på:

  • Er Google Analytics og Google Ads tracking retvisende i Dandomain Webshop?
  • Er der opsat consent og virker det efter hensigten?
  • Er der et uudnyttet SEO potentiale?
  • Er Google Ads opsat hensigtsmæssigt?
  • Hvordan er kommunikationen på webshoppen?
  • Hvordan står forretningsmodellen i forhold til konkurrencen?
  • Er der integrationer i Dandomain Webshop som med fordel kan etableres?

Jeg kan også fungere som bindeled imellem webshopejer og supporten hos Dandomain Webshop i den forstand at jeg kan tage dialogen med Dandomain på vegne af kunden omkring nogle af de mere tekniske og besværlige forhold. Jeg taler deres “sprog” og har i mange år haft dialog med dem på vegne af kunder. Mange webshopejere har ikke rigtigt ekspertisen til det og jeg kan således også aflaste webshopejere som jo helst skal bruge deres resurser på at ekspedere ordrer, tilføje produkter og håndtere kundehenvendelser.

Udover partnerstatus hos Dandomain Webshop har jeg i en del år haft været Google Ads Partner. Jeg er også godkendt rådgiver hos SMV:Digital hvis du skulle have et interessant projekt der kunne bruges midler til.

Kim Falkner

Digital marketing og Google Ads freelancer

Jeg tilbyder hjælp til virksomheder og digitale bureauer med ondt i digital performance eller mangel på skarpe resurser. Mit kompetencesæt er særligt omkring Googles platform, og jeg fungerer særligt som Google Ads freelancer samt arbejder med SEO, men rådgiver bredt inden for digital marketing. Jeg har særdeles konkurrencedygtige priser som digital freelancer og naturligvis ingen bindinger på samarbejde. Som freelancer kan jeg tilbringe tid hos jer, hvis I befinder jer i København. Kontakt mig her.