Freelancer

Betalt LinkedIn virksomhedsside – har det værdi?

At kommunikere ud fra og få engagement på indlæg fra en LinkedIn virksomhedsside har altid være svært. Det skyldes åbenlyst at kommunikationen ikke er personlig som fra en personlig LinkedIn profil. Alt det indhold som man kan lide eller hade men som ofte får luft...

Markedsføring af en klinik og terapeut – få flere bookinger

Gør du til daglig en forskel for andre mennesker og løser udfordringer gennem samtaler, terapi og støtte f.eks. via parterapi eller familieterapi? Måske er du fysioterapeut og arbejder med kroppen? Du er med andre ord specialist i at hjælpe andre og har en klinik men...

Vidensdeling mellem freelancer eller bureau og kunder – et par tips

Jeg har tidligere skrevet om at virksomheder ofte stod mellem et valg mellem en digital freelancer eller et digitalt bureau. I den artikel nævner jeg en række fordele og ulemper ved begge arrangementer. En mulighed er naturligvis også et fastansætte en digital profil....

10 tips til at vurdere et digitalt bureau ud fra bureauets website

Som digitalt bureau er det i dag ekstremt nemt at få et website og udtryk som ser professionelt ud. Der findes utallige billige templates til WordPress. Templates som er målrettede til digitale bureauer og som kan købes helt ned til få hundrede kroner. Med lidt...

SEO og Google Ads til Dandomain Webshop – Dandomain Partner

Jeg har opnået status som Partner hos Dandomain Webshop og tilbyder mine ydelser inden for Google Ads og SEO men også generel rådgivning om hvordan platformen bedst udnyttes. Først lidt omkring mine holdninger til Dandomain Webshop og dernæst hvorfor det i al beskeden...

Bruges dine Looker Studio (Google Data Studio) rapporter?

Looker Studio (tidligere Google Data Studio) er en hjørnesten for enhver digital marketing freelancer eller bureau. Mulighederne for at rapportere trafik og performance på tværs af trafikkanaler er uovertrufne og jeg bruger det på samtlige kunder når der skal...

Techstack på begrænset budget for en digital freelancer

Noget af det bedste og sjoveste ved at være digital marketing freelancer er at jeg kan frit vælge imellem de værktøj som bedst støtter min og mine kunders forretning. Der er naturligvis den hage at der skal skeles til økonomien så helt frit kan der ikke hives alt ned...

Myten om at være datadrevet

Søg på "datadrevet bureau" på Google og masser af resultater vil dukke op. Før "AI" blev det helt store var "datadrevet" og "machine learning" de helt store buzzwords i den digital branche. Alle bureauer brystede sig af af være datadrevne og gør det stadigvæk. Man kan...

Udfordres i af jeres digitale bureau?

Digital succes - hvor svært kan det være? Faktisk temmeligt svært. Jeg plejer at kommunikere til mine kunder at succes online basalt afhænger af tre forhold. Forretningsmodel, platform og trafik. Er der styr på de tre forhold skal vi nok komme i...

LinkedIn annoncering og kvalitetsresultat

LinkedIn har lanceret en hel del ændringer i deres kampagneadministrator i 2023. Noget som er gået en del under radaren for de fleste er sikkert "kampagnekvalitetsresultatet" eller kvalitetsresultat som det kendes fra Google Ads. "Kvalitetsresultater" i...

Et kritisk kig på digital marketing award branchen

Jeg undrede mig på et tidspunkt over at nogle danske bureauer år efter år vandt priser i noget som ved første øjekast virker meget prestigefyldt. Sæt årstal efter priser som "European Search Awards", "UK Paid Media Awards", "European Paid Media Awards", "European...